Újrakezdés


Lassan két éve, hogy nem írtam új bejegyzést a blogra, pedig rengeteg tervvel és ígérettel indítottam a 2022. évet. Ennek legfőbb oka kisfiam születése volt: érkezése átírta az összes azelőtti elképzelésemet, főleg rövidtávú terveimet. Első és legfontosabb feladatommá az életmód terápiás vizsgám került.

Életmódtanácsadó és terapeuta

Második természetgyógyászati szakirányom, amit választottam, nem kis kihívások elé állított. Bár a tanfolyam elméleti és gyakorlati képzését még 2019-20-ban elvégeztem, a vizsgát mostanáig csak toltam magam előtt. Nem éreztem késznek magamat arra, hogy egy komoly, négy részből álló, három napos bentlakásos vizsgán helyt tudjak állni, és nem éreztem késznek magamat arra, hogy "életmódtanácsadóvá" váljak: hogy adhatnék én bárkinek is tanácsot, ha néha még a magam életét sem tudom békés mederben tartani? Az életmód terápia a legkomplexebb és talán legnehezebb természetgyógyászati szakirány. Hiszen nem elég jól ismerni az emberi test és lélek működését, nem elég jártasnak lenni valamennyi természetgyógyászati módszer alkalmazásában. Ismerni és elfogadni kell a saját tudásom, képességeim, kompetenciáim korlátait, és maradéktalanul meg kell értenem és el kell fogadnom a hozzám forduló ember élethelyzetét, a vele járó lehetőségekkel és korlátokkal együtt. És ha mindez megvan, talán lesz esélyem arra, hogy segíteni tudjak neki megtalálni az életében azokat a tényezőket, amik az aktuális megbetegedéséhez vezettek, és talán meg tudjuk találni együtt azt az utat, azokat az eszközöket, amik visszafordítják őt az egészség irányába.  A szakterület paradoxona, hogy tanácsot egyáltalán nem lehet és nem is szabad adni: abban kell segíteni, hogy mindenki a saját válaszait, saját megoldását és saját útját találja meg.

"Az életmód-tanácsadó élménycentrikus módszeregyüttes alkalmazásával segít a klienseinek életmódjuk átalakításában - a civilizációs betegségek, testi-lelki ártalmak csökkentése vagy kiküszöbölése, egészségük megőrzése vagy helyreállítása érdekében"


Komplex feladat, amihez komplex vizsgát kellett letenni- ezt sem véletlenül halogattam olyan sokáig, de most nem maradt más választásom, hiszen születendő gyermekem miatt még évekig nem lenne lehetőségem felkészülni és teljesíteni egy ilyen vizsgát.


Az írásbeli teszt a teljes tananyagot és a két alapmodul (egészségügyi és természetgyógyászati alapmodul) anyagát számonkérte. A rá 1-2 hétre következő szóbeli és gyakorlati vizsgatábor. 2022 nyara - azon kívül, hogy igyekeztem minél több értékes időt tölteni a családdal - a vizsgafelkészüléssel telt. Az elméleti szóbeli tételek kidolgozása mellett a gyakorlati tételekhez előadásokat kellett készíteni rengeteg prezentációval, életmódtábor tervezeteket kellett készíteni a legkülönbözőbb csoportok részére. Játékokkal, receptekkel, tornával, masszázs gyakorlásával kellett készülni, hogy majd a vizsga három napján 6 vizsgázótársammal együtt le tudjuk nyűgözni a vizsgabizottságot. 

A vizsgatábor októberben volt Lispeszentadorjánban- otthonunktól mindössze 510 km-re. Két egymástól távolabb eső talapülést nem is nagyon találni kis hazánk határain belül! Akkor már a 6. hónap vége felé jártam, szóba se jöhetett, hogy egyedül induljak útnak. A két nagylányom már Debrecenben, kollégiumban maradt, a két kicsit vittük magunkkal, így nekik családi kirándulás, nekem életem legnehezebb vizsgáját hozta az a hétvége. 

Ismét babaszobában

A sikeres életmódterápiás vizsga letétele után már tényleg csak a családra, közelgő karácsonyra és születendő gyermekünk érkezésére készültem. 2023 február1-én született meg négy lány után várva-várt kisfiunk. Az év első fele főleg  a babaszobában telt, a család, háztartás, babázás mellett nem sok mindenre maradt időm és energiám. Nyár végén és ősszel már igyekeztem felvenni karrierépítésem elveszített fonalát: újra kezdtem szappant, szirupokat főzni, megkerestem régi kapcsolataimat, hogy legalább egy pár programot össze tudjak hozni. A pálházi Természetjáró Kör részére tartottam előadást a helyi művelődési házban, és még az ősszel a füzéri Könyvtár felkérésére volt egy gyógynövényes foglalkozás.

Kapcsolatba kerültem a Magyarországi Szlovákok Kulturális Intézetével, szervezésükben még karácsony előtt Rudabányácskán tartottam előadást, és nagyon bízom benne, hogy ennek még folytatása is lesz. 

Új év, új kezdet

Az idei, 2024-es évnek megint teli tervekkel és reményekkel indulok neki. Bár Miklóska még elég kicsi, de bízom benne, hogy lesz lehetőségem gyógynövényes, egészségmegőrző programok szervezésére, előadásokra, túrákra interaktív programokra. Remélem, több időt és energiát tudok áldozni a blog frissen tartására is: be szeretnék számolni a tervezett programokról és itthoni aktivitásaimról is, pótolni szeretném a két éve ígért recepteket is. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyírfa titka

Bemutatkozás